Bu bölümde, magazin programlarında seçilen konular ve bu konuların içeriksel inşası yoluyla izleyicilere işlenmeye çalışılan bilişler belirlendi ve analiz edildi.
Eski ve yeni, tüm magazin programları aynı şeyleri sunuyorlar, çünkü çerçevenin içine girenler sadece o tür şeylerdir.Haberler içinde “magazin haberi” olarak da yer
alan bu tür programlarda iyi ve güzel insanların yaptıklarıyla ilgili olarak
bazen duygulu ve yücelten, bazen de hararetle öven haber-dedikodulara yer
verilir. Sürekli olarak showmenler, şarkıcılar, mankenler, artistler veya
sporcular ele alınır ve onlarla ilgili “dedikodu-haberler” verilir. Onların
yaşam biçimleri, aşk ilişkileri, birbiriyle çekişmeleri, dostlukları ve
düşmanlıkları, iyilikleri, şık ve rüküş giyinişleri, ne yaptıkları/yapmadıkları
ve başlarına gelenler izleyicilerin ilgisine ve bilgisine sunulur. Medya
profesyonelleri bu tür programlar yoluyla sadece bazı ünlülerin gündemde
kalmasını sağlamazlar, aynı zamanda ilgi yönetimi ve moda ve eğlence
endüstrilerinin promosyonunu da yaparlar.